For at løse den enorme opgave med at omdanne Parken til quick-test center på mindre end en uge, er Copenhagen Medical A/S og Parken gået i samarbejde med Roskilde Festival, der om nogen er eksperter i bl.a. at håndtere logistik og store menneskemængder. Det oplyses i en pressemeddelelse. 

Foto: Anne Beth Witte, Byportalerne.dk

Hvem er eksperter i at organisere en enorm arbejdsstyrke, håndtere store menneskemængder, styre logistik, udvikle digitale løsninger – alt sammen af højeste kvalitet? Svaret er Roskilde Festival og det netop den organisation, virksomheden Copenhagen Medical A/S har hevet ind som rådgiver på den enorme opgave, det har været at omdanne Parken til Danmarks største Covid-19 quick-test-center i rekordtempo.

”Den opgave Copenhagen Medical har fået af sundhedsmyndighederne, har været af højeste vigtighed og har skullet stå klar i løbet af ganske få døgn. Derfor var det helt naturligt for os at bede Roskilde Festival om at være vores rådgiver på denne opgave. Parkens rammer som nationalstadium sammen med den erfaring og ekspertise Roskilde Festival har fra deres mangeårige set-up, har været helt afgørende for, at vi sammen med Parken, har kunnet stille det her topprofessionelle og effektive test-center op på så kort tid, ”siger direktør for Copenhagen Medical A/S, Jeppe Handwerk og fortsætter:

”Når vi siger quick-test, så mener vi quick-test. På de to dage, vi har været i gang i Parken nu, har det ca. taget mellem 7 og 8 minutter fra du går ind i Parken til du er ude igen, ” fortæller Jeppe Handwerk.

Han suppleres af Lars Orlamundt, der er divisionschef i Roskilde Festival: ”Opgaven i Parken rammer lige ind i alt det, vi både kan og har erfaring med – og samtidig gerne vil bidrage med. Vi ser det som en vigtig samfundsopgave, at bidrage til, at så mange københavnere kan blive testet hurtigt og såfremt de er positive, taget ud af smittekæderne. Hertil kommer, at vi opsamler en stor erfaring i forhold til test-centre, som vi formentlig kan gøre, at vi kan komme hurtigere i gang med at lave festival igen, ”siger han.

Også i Parken er der stor tilfredshed. Direktør Lars Bo Jeppesen siger: ”Vi er meget imponerede over Copenhagen Medical og Roskilde Festivals evne til at eksekvere og handle og stolte over, at være en del af partnerskabet med så stærke brands og medspillere. Vores alles mål er at så mange smittekæder som muligt bliver brudt. Det vil også for os bidrage til, at vi så hurtigt som muligt, kan få flere fans tilbage på stadion,” siger han.

——

Se videolink for set-up i Parken:
https://vimeo.com/493537948/b31d72d9fb